راهنمای خرید لپ تاپ, اخبار تکنولوژی

لپ تاپ دست دوم بخریم یا نه؟ دانستنی های لپ تاپ استوک یا دسته دوم

راهنمای خرید لپ تاپ استوک یا بپ تاپ دسته دوم

راهنمای جامع خرید لپ تاپ دست دوم یا لپ تاپ استوک

با راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم می توانید خریدی کاملاً هوشمندانه داشته باشید. در واقع نکات خرید لپ تاپ کارکرده اعم از بررسی وضعیت مادربرد، گرید بندی لپ تاپ ها، نوع گرافیک و همینطور وضعیت کیبورد و پورت ها بررسی می شود. با رعایت نکات مهم در خرید لپ تاپ قطعاً محصولی که در نهایت به دست شما می رسد کاملاً با کیفیت است. بسیاری از افراد سوال میکنند که آیا لپ تاپ کارکرده خوب است و از کیفیت کافی برخوردار است یا خیر؟ در این راستا در ابتدا باید بدانید که لپ تاپ استوک چیست؟ و سپس راهنمای خرید لپ تاپ استوک را جدی بگیرید.

تعریف لپ تاپ استوک و دست دوم در یک نگاه

به زبانی ساده، لپ تاپ استوک به لپ تاپ هایی گفته می شود که آکبند نبوده و بسته بندی آنها باز شده و برگشت داده شده اند (ممکن است هرگز استفاده نشده باشد و با محصول نو فرقی نمی کند)، در صورتی که لپ تاپ دست دوم محصولی که مورد استفاده قرار گرفته است و به نوعی کارکرده است.

 لپ تاپ استوک چیست؟

حتما نام لپ تاپ دست دوم و استوک به گوشتان رسیده است. برخی از افراد این تصور را دارند که لپ تاپ استوک حتماً از دسته لپ تاپ هایی است که مدتها تحت استفاده پر فشار قرار گرفته است و حالا قرار است با قیمت نسبتاً بالایی به فروش برسد. این تصور به کل اشتباه است. چه خوب است که در ابتدا بدانید که تعریف درست از لپ تاپ استوک چیست؟ البته نکات خرید لپ تاپ استوک را از یاد نبرید.

لپ تاپ استوک بخرم یا نه؟

لپ تاپ های استوک خود دسته بندی های مختلفی دارند. یک سری از لپ تاپ ها فقط به دلیل اینکه جعبه ندارند در لیست لپ تاپ استوک قرار می گیرند. در واقع شما محصولی کاملاً نو دریافت می کنید و قطعاً کارایی یک محصول نو در اختیار شما قرار می گیرد و قیمت ارزانتر آن تنها به دلیل نبود جعبه است. بنابراین این نکته را به دقت بررسی کنید. به زبانی ساده تر اگر بخواهیم بگوییم که دقیقاً لپ تاپ استوک چیست؟

باید گفت: لپ تاپ هایی که خط تولید آنها متوقف شده است اما به فروش نرفته اند لپ تاپ استوک محسوب می شوند. حال برخی از لپ تاپ ها به صورتی است که یک بار توسط مشتری مورد استفاده قرار گرفته و دیگر کالای آکبند محسوب نمی شود نیز در لیست لپ تاپ کارکرده یا استوک قرار می گیرد. با خیال به شما می گوییم که لپ تاپ استوک هیچ ایرادی ندارد و حتی در ساخت آن از قطعات با کیفیت استفاده شده است و شما می توانید این محصول را با قیمت بسیار مناسب نیز خریداری کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم به شما کمک می کند که خرید اصولی تری داشته باشید. برای خرید لپ تاپ استوک می بایست در ابتدا اطلاعات بالایی در خصوص گرید بندی آن داشته باشید. لپ تاپ استوک درجه ++A ضعیت ظاهری بسیار خوبی دارند. این دسته از لپ تاپ های استوک کمترین خط و خش را دارند و به طور کلی مدت زمان استفاده از این لپ تاپ ها گاهی کمتر از 6 ماه است. قیمت این مدل از لپ تاپ ها به نسبت گریدهای دیگر گرانتر است.

خرید لپ تاپ استوک خوب است؟

در خرید لپ تاپ استوک به چه نکاتی توجه کنیم؟

در راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم و استوک بیشترین توجه به گرید +A شده است. این لپ تاپ ها به مقدار جزئی خط و خش دارند. البته در سلامت کامل هستند و از نظر عملکرد با گرید قبل فرقی ندارند. از نظر سخت افزاری نیز بسیار دقیق و تست شده در اختیار شما قرار می گیرند. در نهایت گرید بندی های دیگری نیز وجود دارد که به نسبت دو مدل اعلام شده ضعیف تر هستند و قطعاً قیمت ارزان تری دارند. بنابراین راهنمای خرید لپ تاپ استوک به شما کمک می کند تا در ابتدا مشخص کنید که کدام گرید مورد نیاز شما است. اگر بودجه خوبی دارید بهترین گرید را انتخاب کنید. بهترین برند های لپ تاپ 2022 را از اینجا بشناسید.

 نکات خرید لپ تاپ دست دوم

نکات مهم در خرید لپ تاپ دست دوم یک خرید تضمین شده را برای شما فراهم می سازد. فروشگاهی که برای خرید لپ تاپ استوک انتخاب می کنید می بایست شناخته شده و معتبر باشد. فروشگاه هایی که فاقد اعتبار هستند در نهایت برای شما مسئله ساز می شوند.

توجه به بخش سخت افزار در خرید لپ تاپ دست دوم

توجه به سلامت سخت افزار در خرید لپ تاپ دست دوم

برای خرید لپ تاپ کارکرده به بخش سخت افزاری دقت بیشتری کنید. به هر حال می بایست مطمئن شوید که قطعاً داخلی لپ تاپ تعمیر یا تعویض شده اند و یا از قطعات فابریک استفاده شده است.

مهمترین نکات خرید لپ تاپ دست دوم به شرح زیر می باشند:

نکات زیر از مهمترین نکات خرید لپ تاپ دست دوم می باشند که لازم است قبل از اقدام به خرید، به آن ها توجه کنید:

  •     دکمه های لپ تاپ می بایست سالم باشند. اگر لپ تاپ با درجه پایین تر از B انتخاب می کنید احتمال خرابی برخی از دکمه ها وجود دارد.
  •     بدنه لپ تاپ نباید تو رفتگی غیرعادی داشته باشد. در صورت وجود ضربه شدید تورفتگی برای لپ تاپ دیده می شود.
  •     تاچ لپ تاپ می بایست چک شود. همینطور نیاز است که بررسی کنید لپ تاپ دارای سیستم زوم است یا خیر.
  •     لولای به کار برده شده نیز از نظر سلامت می بایست سنجیده شود.
  •     وضعیت کم و زیاد شدن نور صفحه را بسنجید. کیفیت صفحه نمایش بسیار مهم است.
  •     در مورد شارژر و باطری بررسی های لازم را انجام دهید. احتمال خرابی باطری معمولاً زیاد است و بهتر است که این موضوع دقیقاً ارزیابی شود.

 آیا لپ تاپ دست دوم خوب است؟

اولین سوال از سوی مشتریان پیش از خرید لپ تاپ استوک شنیده می شود: ” ایا لپ تاپ دست دوم خوب است؟ ” البته این نگرانی طبیعی است. اصلی ترین دلیلی که سبب می شود افراد جذب خرید لپ تاپ استوک شوند قیمت پایین و کیفیت فوق العاده بالای آنها است. این روزها که قیمت لپ تاپ ها بسیار گران است چه خوب است که بتوانید با هزینه مناسب نیاز خود را برطرف کنید.

 ایا لپ تاپ دست دوم خوب است؟

بگذارید در پاسخ به سوال اینکه آیا لپ تاپ دست دوم خوب است؟ یک مثال عامیانه بزنیم. فرض کنید شرکتی راه اندازی شده است و ده ها لپ تاپ نیز خریداری شده است. حال این شرکت پس از مدت کوتاهی به هر دلیلی تعطیل شده و لپ تاپ ها تازه و نو و کم استفاده باقی مانده اند. این لپ تاپ ها در اصل هیچ ایرادی ندارند و تنها چون از وضعیت آکبند خارج شده اند در لیست لپ تاپ استوک قرار گرفته اند. بنابراین از یاد نبرید که شما جنس بی کیفیت خریداری نمی کنید. لپ تاپ های استوک معمولاً انبار شده اند و فروش آنها تا حدودی متوقف شده است و این موضوع دلیل بر قیمت نسبتاً ارزانتر آنها است.

 چگونه لپ تاپ دست دوم را تست کنیم

توجه بیش از حد به ظاهر لپ تاپ دست دوم بی فایده است. بهتر است پیش از سفارش، نکات مهم خرید لپ تاپ کارکرده را بررسی کنید. مثلاً بررسی تمامی پورت ها از موارد مهمی است که باید سنجیده شود. پورت ها می بایست از نظر فیزیکی به درستی بررسی شوند. هیچ قسمت از پورت ها نباید شکستگی داشته باشند. پورت ها می بایست از نظر کارکرد ارزیابی شوند.

از فروشنده مهلت تست بگیرید. بسیاری از افراد می گویند: نمی دانیم چگونه لپ تاپ دست دوم را تست کنیم. برای این کار نیاز به مهلت تست دارید و این موضوع را با فروشنده در میان بگذارید. چند نکته مهم را در تست لپ تاپ ها در نظر بگیرید: تست هارد دیسک، تست گرافیک، تست رم، باتری، کیبورد، نمایشگر و وبکم از فاکتورهای مهم محسوب می شود.

نحوه تست لپ تاپ دسته دوم

لزوم تست لپ تاپ دسته دوم قبل از خرید

کسانی که نمیدانند ایا لپ تاپ دست دوم خوب است می بایست به هارد دیسک دقت داشته باشند. نوع فعالیت مکانیکی لپ تاپ مورد نظر میزان سلامت هارد دیسک را مشخص می کند. یک سری نرم افزارها وجود دارند که می توانند به سادگی این موضوع را بررسی کنند.

نیاز است که وضعیت گرافیک دستگاه چک شود. گرافیک یک چیپست chipset است که روی مادربرد نصب می شود. در صورتی که سیستم خنک کننده دستگاه به درستی کار نکند سیستم گرافیک با مشکل روبرو می شود. مثلاً نرم افزار FURMARK برای بررسی وضعیت گرافیک دستگاه بسیار مهم است و می بایست شرایط آن بررسی شود.

3 نکته مهم زیر را فراموش نکنید!

به طور کلی و به عنوان راهکارهای خرید، لازم است در موقع خرید لپ تاپ استوک یا لپ تاپ دسته دوم، حتما به این 3 نکته مهم توجه کنید:

3 نکته مهم در خرید لپ تاپ استوک یا دسته دو

قبل از خرید لپ تاپ دسته دو از سلامت صفحه نمایش، کیبورد و قطعات داخلی مطمان شوید.

  1. تست سلامت صفحه نمایش: می بایست بررسی کنید که صفحه نمایش پیکسل نداشته باشد. همینطور وضعیت پرش تصویر را نیز بسنجید. رنگ های صفحه نمایش نیز می بایست واضح باشد. پیکسل سوخته پس از مدتی برای شما دردسر ساز است پس بهتر است به این موضوع دقت کنید.
  2. تست سلامت سخت افزاری: پردازنده مرکزی و کارت گرافیک و همینطور رم و هارد می بایست چک شوند. می بایست وضعیت سی پی یو را بررسی کنید. این بخش ها به دوام بیشتر دستگاه کمک می کنند. تست باتری از مواردی است که معمولاً می بایست دقیقاً به آن پرداخته شود.
  3. تست سلامت کیبورد: کیبورد از بخش های مهم یک لپ تاپ است و سلامت کیبورد از مواردی است که باید در ابتدا سنجیده شود. دقت کنید که تست کیبورد معمولاً توسط نرم افزارهای مخصوصی صورت می گیرد. این تست نیاز به تخصص بالایی ندارد.

جمع بندی

لپ تاپ استوک انتخاب مقرون به صرفه برای کسانی است که قصد خرید یک محصول خوب با قیمت مناسب دارند. این لپ تاپ ها از نظر عملکرد سخت افزاری کاملاً تست شده و بدون ایراد و یا با ایراد کم عرضه می شوند. لپ تاپ های استوک، تنها از نظر بسته بندی، آکبند نبوده و هیچ مشکلی دیگری ندارند. شما با بررسی راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم می توانید وضعیت سلامت دستگاه را از نظر نرم افزاری و سخت افزاری مشخص کنید. دقت کنید که نوع دستگاه بسیار پر اهمیت است. با این وجود، اگر هنوز ابهام دارید و نیاز به مشاوره دارید، لطفاً از مشاوره رایگان فروش آف ویترین استفاده کنید.

سوالات متداول راهنمای خرید لپ تاپ دست دوم یا لپ تاپ استوک

1. لپ تاپ استوک چیست و چه تفاوتی با لپ تاپ دسته دوم دارد؟

به زبانی ساده، لپ تاپ استوک به لپ تاپ هایی گفته می شود که آکبند نبوده و بسته بندی آنها باز شده و برگشت داده شده اند (ممکن است هرگز استفاده نشده باشد و با محصول نو فرقی نمی کند)، در صورتی که لپ تاپ دست دوم محصولی که مورد استفاده قرار گرفته است و به نوعی کارکرده است.معمولا قیمتی ارزان‌تر از لپ تاپ‌های جدید دارند.

۲. خرید لپ تاپ استوک چه مزیت هایی دارد؟

از مزایای خرید لپ تاپ استوک می‌توان به قیمت کمتر، کیفیت مشابه لپ تاپ‌های جدید، امکان خرید لپ تاپ با سخت افزار قوی‌تر، و امکان تعمیرات سریع و آسان اشاره کرد.

۳. خرید لپ تاپ استوک چه مشکلاتی دارد؟

برخی ازمعایب احتمالی خرید لپ تاپ استوک عبارتند از: باتری ضعیف، قطعات پوسیده، احتمال وجود برخی از مشکلات که قبلا حل نشده‌اند و عدم وجود ضمانت. که البته برای لپ تاپ های خریداری شده در آف ویترین، مهلت تست وجود دارد.

۴. چگونه باید یک لپ تاپ استوک را بررسی کرد؟

در بررسی یک لپ تاپ استوک، باید به قطعات و سخت افزارهای آن توجه شود و بررسی شود که آیا همه قطعات و سخت افزارها به درستی کار می‌کنند یا نه. همچنین باید بررسی شود که آیا لپ تاپ دارای همه قطعات و قابلیت‌هایی که به شما اعلام شده است، می باشد یا خیر.

۵. لپ تاپ استوک را از کجا بخریم؟

بهترین مکان برای خرید لپ تاپ استوک، فروشگاه‌هایی هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند. بهتر است فروشگاه دارای کادرفنی متخصص باشد، نماد اعتماد داشته باشد، پشتیبانی و گارانتی داشته باشد و پاسخگوی سوالات مشتری باشد.

 

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *